Om mig

Mitt foto
Utexaminerad sjukskötare/hälsovårdare men är även bagare/konditor från tidigare. Under de senaste åren har mitt träningsintresse ökat. För tillfället är det spinning, och gymträning som jag satsar på och den träningsform jag gillar bäst för tillfället! Finns det skönare än att komma hem med svett i nacken och ben som är trötta? För tillfället går jag Academy vid United i Malmö och trivs grymt bra! The best is yet to come!

måndag 14 februari 2011

Vasaloppspinning

Fick höra om vasaloppspinning när jag var på gymmet här om dagen. Och nu är det färdigt funderat! Jag kommer att delta bara jag får en plats. Man kan boka sig 6 dagar på förhand, men platserna tog slut på 10 minuter förra året. Kommer att på väckarklockan och stiga upp och boka in mig.

Vasaloppspinningen går ut på att vi spinner under tiden andra skidar vasaloppet. Vi börjar samma tid som skidarna startar och vi har storskärm i spinningsalen och följer med vasaloppet. Den sammanlagda spinningtiden blir ca 4,5h, eventuellt 5 h. Det beror på lite hur bra vasaloppskidrarna är i år. ;) Sponsorer bjuder på små saker att äta, bland annat blåbärsoppa förståss!

Nu blir det att köra lite extra spinning, borde kolla upp när alla spinning intensiv 75 min går. Men ikväll blir det core för första gången! Har sån träningsvärk efter skivstången, men ikväll får ju bålen ett rejält pass!

10 kommentarer:

  1. oj låter intressant. He liti som att ni peppar skidare me att ni årk sitt och spinn lika läng! lycka till me att få en plats!:)

    SvaraRadera
  2. Vad häftigt! Hoppas du får en plats, för det där verkar jätteskojigt!

    SvaraRadera
  3. oj jestas, he blir no verkligen hard core att spinn i ca 4 timmar! lycka till ifall du rymms med! /Tanja

    SvaraRadera
  4. Låter hur coolt som helst men jag tänker bara "aj min stackars röv" då min e sjuk efter typ 30 min på spinning cykeln ;) hahah men hoppas du får plats :)!

    SvaraRadera
  5. Oj oj Jenny, det där skulle inte vara min grej - men jag förstår precis att det är din! :) Hoppas du får en plats!

    SvaraRadera
  6. Vi får verkligen hoppas jag får plats. Blir mer och mer taggad för det! :)

    SvaraRadera
  7. ha så skoj... ;) //Amanda

    SvaraRadera
  8. Du anar inte hur avundsjuk jag är om du får plats! Det skulle verkligen vara hur kul som helst!

    SvaraRadera
  9. Men varför Jenny?? Jag är inte det minsta avundsjuk! Sussi

    SvaraRadera
  10. Sussi. Du borde vara avundsjuk! ;)

    SvaraRadera