Om mig

Mitt foto
Utexaminerad sjukskötare/hälsovårdare men är även bagare/konditor från tidigare. Under de senaste åren har mitt träningsintresse ökat. För tillfället är det spinning, och gymträning som jag satsar på och den träningsform jag gillar bäst för tillfället! Finns det skönare än att komma hem med svett i nacken och ben som är trötta? För tillfället går jag Academy vid United i Malmö och trivs grymt bra! The best is yet to come!

lördag 19 februari 2011

Tomat kikärtssoppa med bacon

Trodde inte riktigt att jag själv skulle gilla den, men den var väldigt god! Riktigt god till och med.

1 brk tomatkross
1 brk kikärter konserverade
1 lök
2 vitlöksklyftor
1 pkt stekt bacon
salt
chili peppar
pizza kryddor

Bara att stecka bacon och sen koka all ingredienser en stund. Även om soppor inte alltid är så mättande så var den här soppan väldigt mättande! Thanx to kikärterna.

4 kommentarer:

  1. Låter riktigt gott det där tycker jag!

    SvaraRadera
  2. Jösses Jenny, vilken färgklick du har gjort om bloggen till! :D

    SvaraRadera
  3. Om du vill äta mer mättande soppa med tomat tipsar jag om den här linssoppan ;)
    http://silviaenglund.blogspot.com/2010/04/linssoppa.html
    Så får jag ta och prova din variant med kikisar :)

    SvaraRadera
  4. Tack för tipset Silvia! Nu är din blogg satt på min "favoriter" lista! Kul att du läser min blogg. :)

    SvaraRadera