Om mig

Mitt foto
Utexaminerad sjukskötare/hälsovårdare men är även bagare/konditor från tidigare. Under de senaste åren har mitt träningsintresse ökat. För tillfället är det spinning, och gymträning som jag satsar på och den träningsform jag gillar bäst för tillfället! Finns det skönare än att komma hem med svett i nacken och ben som är trötta? För tillfället går jag Academy vid United i Malmö och trivs grymt bra! The best is yet to come!

fredag 11 februari 2011

Februari i Malmö


Ser ut så här. Inget illa med det, det är ju snart vår här! Tyvätt har de lovat kallare kommande vecka. Men nu är det vacker iaf! Bilden är tagen när jag var på väg till jobbet.
Igår tetade jag Ki balans. Riktigt bra! Det var ju inte tungt men kändes bra för kroppen. Hade bokat in ett pass spinning efteråt, visste ju att Ki balans inte var ett tungt pass. Kommer defenitivt ta den kombon igen! 1h Ki balans och 1 h spinning efteråt.
Nu ska jag iväg till gymmet för att testa skivstång och kondition 75 min. Pump låter så mycket bättre än skivstång, men det kvittar väl vad svenskarna kallar det. :)
Sommarjobbet kirrat! Ser fram emot det men inser ockå hur mycket jag har att sätta mig in i på 3 månader. Barnrådgivning, mödrarådgivning, hemsjukvård och sjuksköterskemottagning here I come!


7 kommentarer:

  1. Var skall du sommarjobba med så bred vård? barnrådgivning, mödrarådgivning, hemsjukvård och sjuksköterskemottagning?!

    SvaraRadera
  2. Men hemska saker vad stor skillnad på vädret jämfört med här! Men just nu skulle jag nästan föredra Malmövädret, det börjar räcka med vinter för i år.

    SvaraRadera
  3. Jag tittar ut genom fönstret och konstaterar att det inte ens är i närheten med vad vi har för väder. Sisådär 2 meters snöhögar, välkommen hem bara! :) /Tanja

    SvaraRadera
  4. instämmer me föregåend, int na snö?! :o Åhå. //Mongi

    SvaraRadera
  5. Malmö känns plötsligt superexotiskt! Det ser ju ut som maj! :-O Men jag gillar ju snön, jag som inte behöver skotta... men det kunde gott få vara slut på alla temperaturer som är kallare än -5 grader för denna vinter...

    SvaraRadera
  6. Heja Jenny, det kommer nog att gå bra med jobbet! En sak i gången bara :)Sussi

    SvaraRadera
  7. tids nogvar gräsmatto grön jär å jag tyckt he känsta så bra tå ja kom u föuse,sole va röö tä bakom bjärje å he vaint nakaldare än27 grader -ja vart jo räin ovsveito tå java tä ut å arbeita na lite san po dan jäpp Papp.

    SvaraRadera