Om mig

Mitt foto
Utexaminerad sjukskötare/hälsovårdare men är även bagare/konditor från tidigare. Under de senaste åren har mitt träningsintresse ökat. För tillfället är det spinning, och gymträning som jag satsar på och den träningsform jag gillar bäst för tillfället! Finns det skönare än att komma hem med svett i nacken och ben som är trötta? För tillfället går jag Academy vid United i Malmö och trivs grymt bra! The best is yet to come!

fredag 18 februari 2011

"förlängning av ditt sommar vikariat kan diskuteras." Oj. Jag som hälsovårdare (eller hälsosjuksköterska som mina vänner här skulle kalla det. De hade svårt att förstå betydelsen av att vara hälsovårdare. :o) ) på heltid, sådär på riktigt. Hmm.

Träningsdag som heter duga. 75 min skivstång och kondition och nu sticker jag iväg på spinning medel 60 min. Spinning är det bästa stället att fundera på hösten.

Igår var jag på spinning intensiv 75 min. Insåg att det inte blir omöjligt att ta sig igenom Vasalopsspinningen. Inte omöjligt bara extremt ansträngande. Malmö är litet, jag har jobbat tillsammans med snubben som drog spinningen igår. Kul att prata med varann efteråt. Men här om dagen tyckte jag inte Malmö var litet. Cyklade fel 2 (!) gånger på väg till jobbet. Jag var så arg! Fick ringa jobbet och säga jag kommer lite sent. Det var sista gången jag skulle testa en ny kortare väg till jobbet. 45 min snabb cykling i motvind istället för 25 min till jobbet. Försökte tänka att det gav bra träning, men det gick inte att se något positivt i det då! I efterskott ler jag lite åt mig själv när jag tänker på hur arg jag var. :)

5 kommentarer:

  1. Men va bra om du har en chans att få förlängt vikariat! Tå e du ju i närheten iaf! :) Tjohooo! /Tanja

    SvaraRadera
  2. He låter ju jättebra! tå böv du ju int funder va du ska byri me ;)

    SvaraRadera
  3. varför säger dom inte bara distriktssköterska? Det är ju samma sak... :) Kul att du fått ett sommarjobb som kanske förlängs! Kan vara skönt att slippa stressen att fundera ut något annat när hösten närmar sig. Hör av mig när jag kanske kommer o hälsar på i Malmö! Trevlig helg! Kramar!Emme

    SvaraRadera
  4. Spännande spännande! Men tro mig, jag VET av erfarenhet att det kan vara knepigt att veta vad man ska säga om lockande men oväntade jobberbjudanden som trillar in!! Nå, nu har jag iaf bestämt mig, bara att hoppas på att det blir bra nu! :) Och för mig gäller det ju faktiskt bara tre månader...

    SvaraRadera
  5. De visste inte riktigt vad en distriksköterksa gör, deras påhittade namn förklarade SÅ mycket bättre. ;)

    Även om jag skrev att jag kan få det förlängt betyder inte det att jag kommer jobba där i höst. Inget är bestämt, för tillfället är chansen stor jag är i malmö nästa höst också. Men sånt ändrar nu och då. :)

    SvaraRadera