Om mig

Mitt foto
Utexaminerad sjukskötare/hälsovårdare men är även bagare/konditor från tidigare. Under de senaste åren har mitt träningsintresse ökat. För tillfället är det spinning, och gymträning som jag satsar på och den träningsform jag gillar bäst för tillfället! Finns det skönare än att komma hem med svett i nacken och ben som är trötta? För tillfället går jag Academy vid United i Malmö och trivs grymt bra! The best is yet to come!

torsdag 3 februari 2011

LCHF lasagne

Åt sista portionen av en LCHF lasagne till lunch idag. Tycker det är så intressant att läsa vad andra äter så nu kunde ju jag också skriva ner det.

Använde inte nå recept men det här lade jag i:

Maletkött
Zuccini (istället för lasagneplattor)
grädde
creme fraish
paprika
lök
vitlök
riven ost ovanpå

- Gratinera i ugnen och ät med sallad.

Borde sätta upp en bild men såg tydligen inte så gott ut. Kämppis pojkvän "Vad är det där?"

Men det var ju verkligen gott!

Nu lite vila innan jag ska iväg till jobbet. Sen är det helg för mig, underbart.

2 kommentarer:

  1. jag laga en sån lasagne också i höstas, men din kämppis pojkvän hade nog rätt, det såg ju inte så aptitligt ut fast det var jättegott. men alltså, har du börja äta lchf numera lr? Kramar, Tanja

    SvaraRadera
  2. Det där brukar vi också laga. Jättegott! Hur tycker du det har gått hittills att äta lchf? Fick du någon sockerabstinens?

    SvaraRadera