Om mig

Mitt foto
Utexaminerad sjukskötare/hälsovårdare men är även bagare/konditor från tidigare. Under de senaste åren har mitt träningsintresse ökat. För tillfället är det spinning, och gymträning som jag satsar på och den träningsform jag gillar bäst för tillfället! Finns det skönare än att komma hem med svett i nacken och ben som är trötta? För tillfället går jag Academy vid United i Malmö och trivs grymt bra! The best is yet to come!

lördag 5 februari 2011

LCHF pizza


LCHF pizza stod på menyn idag för mig. Och det blev gott trots min skeptiska kämppis. :)

Måste ju delge även detta recept på pizza bottnet:


1 riven Zuccini - pressa ut en en del av vätskan.
2 ägg
1,5 dl rivenost


Sätt pizza fyllning på och grädda i 200 grader i ca 15 minuter.

Hur lätt som helst!
Nu snabbt till gymmet innan det blir middag och bio!

5 kommentarer:

  1. Den där pizza bottnen måste jag pröva :)

    SvaraRadera
  2. Hm, helt utan att vara lchf-folk sku man faktiskt kunna testa det där! :) Hur många portioner blir det av det där?

    SvaraRadera
  3. Testa den ni! Den var god! Det blev 3 portioner för mig, men det beror ju på hur mycket fyllning man sätter. ;) Säg sen vad ni tyckte om den!

    SvaraRadera
  4. Jag håxade att jag skrev fel åt dig: det ska vara 4,5 dl riven ost (inte 1,5 dl). Jag lade 4,5 dl nu och det blev väldigt ostigt, men gott!

    SvaraRadera
  5. Åååå! ska testas inom kort!:) /Licka

    SvaraRadera