Om mig

Mitt foto
Utexaminerad sjukskötare/hälsovårdare men är även bagare/konditor från tidigare. Under de senaste åren har mitt träningsintresse ökat. För tillfället är det spinning, och gymträning som jag satsar på och den träningsform jag gillar bäst för tillfället! Finns det skönare än att komma hem med svett i nacken och ben som är trötta? För tillfället går jag Academy vid United i Malmö och trivs grymt bra! The best is yet to come!

onsdag 2 mars 2011

Förberedelse för maratonspinning

Känns inte som världens bästa uppladdning inför vasaloppspinningen/maratonspinningen jag har denna vecka. Min syster + hennes vän är här på besök vilket betyder god mat, filmmys med snacks och som grädde på toppen lite sömn och träning. Men jag tänker som så att jag har tränat mycket de senaste veckorna så en vecka innan kan inte dra ner hela konditionen och formen. men idag var jag 50 min på löpbandet, körde lite snabba intervaller där för att påminna kroppen om hur det är att ta i. ;)

Nu är frågan, hur ska man riktigt förbereda sig för vasaloppspinningen? Borde jag äta på något speciellt sätt? Jag antar ju att det kommer vara lite utmattande för kroppen och energitömmande...

Så kul med ett långt pass! Får se om det tänds en gnista i mig nu...

2 kommentarer:

  1. Men vad är en vasaloppspinning? En gissning: Tänker ni "cykla" lika länge /samtidigt som de skidar Vasaloppet? Eller vad?

    SvaraRadera
  2. Ät mera än vanligt några dagar, men sedan dagen före äter du normalt. Är inte bra om man känner sig proppfull heller.

    SvaraRadera