Om mig

Mitt foto
Utexaminerad sjukskötare/hälsovårdare men är även bagare/konditor från tidigare. Under de senaste åren har mitt träningsintresse ökat. För tillfället är det spinning, och gymträning som jag satsar på och den träningsform jag gillar bäst för tillfället! Finns det skönare än att komma hem med svett i nacken och ben som är trötta? För tillfället går jag Academy vid United i Malmö och trivs grymt bra! The best is yet to come!

söndag 6 mars 2011


Efter 4h och 38 minuter kom vi "i mål". Det kändes roligt att se på pulsklockan och inse "oj nu har jag spinnat 3h och 28 min och jag är ännu inte klar!".
Ledarna poängterade lite hela tiden att de inte är något vanligt spinningpass och att vi ska orka hela vägen. Tur det , annars hade jag nog spurtat iväg och fått mjölksyra i benen aldelses för snabbt. Lite svårt var det att veta hur hårt jag kunde gå åt direkt. Jag ville ju känna att jag hade tagit max ur kroppen efteråt. Men i efterskott inser jag att jag gjorde ett bra pass! Utan min pulsklocka hade det nog varit svårt att reglera hastigheten. Den var till stor hjälp för att hålla ett relativt jämn tempo. Är rädd jag annars hade slappat till mig. Tack vare alla spinningpass kunde jag följa med pulsen och inte släppa den för hög eller låg. Länge leve min pulsklocka! Men sista 30 minutrarna gick endast på viljan, då fanns det inte mycket krafter kvar!
Spinningen var uppdelad i 6 etappper med olika ledare och där imellan fick man snabba pauser att fylla på med energi osv. Sponsorerna hade verkligen varit givmilda! Efter bara 45 minuter var det stor del som började fylla på energin men jag tänkte spara mig. Det kändes onödigt att börja fylla på energi efter så kort tid. Men på samma gång blev jag lite orolig när så stor del fyllde på energi och inte jag, efter 1,5h då fyllde jag också på mat reservern.
Var rädd att ländryggen skulle bli trött men ryggen klarade sig bra. Men jag är rädd att jag kommer vara sjuk i axlar och nacken imorgon. Annars gick det bra med kroppen. Får se hur trött jag är imorgon i benen...
Orkar man (läs: jag) spinna i nästan 5 h så orkar man bege sig ut på längre länkkar också. Bara att utmana mig själv nu när jag vet jag är i rätt bra form!

4 kommentarer:

  1. Grattis!

    Du borde skaffa en bättre cykel och ge dig ut på lite cykelrundor i sommar! ;)

    SvaraRadera
  2. Bra jobbat! Nu får du vara riktigt nöjd. :)

    SvaraRadera
  3. Grattis! Det var bra jobbat!

    SvaraRadera
  4. Wow Jenny, du e no tuff. Bejne måst ju vara som spagetti nu i efterhand!? :) Kramar!

    SvaraRadera