Om mig

Mitt foto
Utexaminerad sjukskötare/hälsovårdare men är även bagare/konditor från tidigare. Under de senaste åren har mitt träningsintresse ökat. För tillfället är det spinning, och gymträning som jag satsar på och den träningsform jag gillar bäst för tillfället! Finns det skönare än att komma hem med svett i nacken och ben som är trötta? För tillfället går jag Academy vid United i Malmö och trivs grymt bra! The best is yet to come!

söndag 20 mars 2011

Länk rekord!


Vem skulle inte slå länk rekord med den här utsikten och + 5 grader och strålande sol? Det gjorde jag iaf! Har tagit 2 länkrekord denna vecka, helt galet. Okej, det första rekordet var inte såå rekord. Förra sommaren sprang jag typ 9,5 km och i fredas sprang jag 10km. Men det var ju faktist rekord!


Men idag gott folk sprang jag 13,1 km! Efter att ha stigit upp kl 6 för att jobba i 8 h hade jag sån energi att jag bara kände jag måste ut och springa. Spang vid västra hamnen och lite krokar hit och dit. (Därför kan min mätning kasta lite, ifall jag mätte på fel gata osv. Men i stora drag är det nog rätt mätt.) Som ni ser på bilden sprang jag ca 1 km vid strandkanten i sand, det är helt klart tyngre än att löpa på löpbandet! Kändes som himmelriket när jag kom upp stigen igen. Jag kände mig som värdens lyckligaste människa när stegen kändes lätta och solen värmde mitt ansikte. Så mycket lite sol kan göra!


Det "värsta" är ju att jag måste springa över 13 km nu för att nå nästa rekord. Men innan det ska jag nog springa ett par 10 km rundor igen.
Vet nån annars hur man ska etiketterna att synas på min sida?

1 kommentar:

  1. Gå till design, under inställningar, där kan du lägga till en gadget o under den finns då etiketter är lägga till. Då kommer d upp som en lista =)
    psst, bra jobbat tjejjen!

    SvaraRadera