Om mig

Mitt foto
Utexaminerad sjukskötare/hälsovårdare men är även bagare/konditor från tidigare. Under de senaste åren har mitt träningsintresse ökat. För tillfället är det spinning, och gymträning som jag satsar på och den träningsform jag gillar bäst för tillfället! Finns det skönare än att komma hem med svett i nacken och ben som är trötta? För tillfället går jag Academy vid United i Malmö och trivs grymt bra! The best is yet to come!

fredag 12 november 2010

Drömjobbet, för stunden.

Jag gillar mitt nya jobb. Jag känner att jag kan det jag gör och jag är bra på det. Jag gillar att charma in mina patienter och få dem på min sida när de inte alls är med på noterna. Jag gillar de besvärliga patienterna som inte gillar mig för att jag är ny. Jag gillar när just de talar gott om mig bakom min rygg med mina kollegor. (Fy skam om jag fick reda på att de igentligen gillar mig!) Fram för allt gillar jag att jag tjänat ihop en bunt kronor idag. Känner mig lite som Krösos sork i Bamse.

Kände idag att de verkligen uppskattar mig. Uppmuntrade mig och visade tacksamhet. De hade personalbrist och jag erbjöd mig att jobba ett längre skifte och innan jag visste av erbjöd de mig att vila i vilorummet med massagestol och säng hur länge jag ville i mitten av mitt långa arbetspass. Snacka om privat äldreboende! Känner att jag har det bästa jobbet jag kunde ha för tillfället.

Många ser upp till mig som är sjukskötare men jobbar som undersköterska. Både personal och kollegor. Det känns lite konstigt. Det känns inte som de har orsak att göra det. Men sjukskötarna har sagt att de är glada jag är där, en dag ska jag jobba där som sjukskötare med läkarlön. Typ.

3 kommentarer:

  1. Kul att du trivs och uppskattas!
    Kram

    SvaraRadera
  2. va bra Jenny! :) Kram/Tanja

    SvaraRadera
  3. Jag o vill vara patient tär tu e vårdar. Men he var no knepigt me vår lilla åldersskillnad. Iställe får vi kanske rock på på ålderdomsheim ilag ;o)

    SvaraRadera