Om mig

Mitt foto
Utexaminerad sjukskötare/hälsovårdare men är även bagare/konditor från tidigare. Under de senaste åren har mitt träningsintresse ökat. För tillfället är det spinning, och gymträning som jag satsar på och den träningsform jag gillar bäst för tillfället! Finns det skönare än att komma hem med svett i nacken och ben som är trötta? För tillfället går jag Academy vid United i Malmö och trivs grymt bra! The best is yet to come!

onsdag 6 april 2011

Startat upp surdeg

Jag Jenny med det dåliga tålamodet har startat upp en surdeg! Jag har förvånar mig själv ett par gånger den senaste tiden, oftast positivt.

0,75dl grovt rågmjöl
0,75 dl ljummet vatten
0,5 tsk honung

På lördag räknar jag med att kunna baka ett bröd med surdeg! Men jag räknar ju med att jag kommer att glömma det eller helt enkelt inte har tålamod att "mata" den regelbundet.

3 kommentarer:

  1. Oj jenny jag är imponerad. Lycka till, gott med surdegsbröd!

    SvaraRadera
  2. Sidu bara! Vi måst försök påminn de om a ;)

    SvaraRadera
  3. Kul! När du väl har fått igång den kan den klara sig rätt bra även om du glömmer den ibland. När man kommer ihåg den igen, så får man först lukta på den och luktar den ok så matar man den lite och sen brukar den ta fart på nytt! :) Du kommer fixa det och lycka till med bakandet!

    SvaraRadera