Om mig

Mitt foto
Utexaminerad sjukskötare/hälsovårdare men är även bagare/konditor från tidigare. Under de senaste åren har mitt träningsintresse ökat. För tillfället är det spinning, och gymträning som jag satsar på och den träningsform jag gillar bäst för tillfället! Finns det skönare än att komma hem med svett i nacken och ben som är trötta? För tillfället går jag Academy vid United i Malmö och trivs grymt bra! The best is yet to come!

lördag 16 april 2011

Min/km löpning

Trotsade det trista vädret idag och gav mig ut på en löptur. (Vänjer mig vid att kalla det löptur, svenskar förstår inte när jag säger jag varit på länk. Konstiga människor.) Blev 10,7 km men tiden! Inte alls bra tycker jag. Min hastighet idag var 6,44min/km, då stannade jag ibland vid trafikljus eller för att fotografera något. Iofs vänjer jag kroppen med att kunna löpa längre sträckor så igentligen bryr jag mig inte i min/km hasigheten. Men vad springer "normala" människor med för snitt hastighet? Vad har du för tempo på när du löper? Idag träffade jag en vän på brunch. Mitt i allt hör jag mig säga: "Jag tränar för halvmaraton." - Jasså, gör jag det? Ok. (Det är något fel på radbrytingen, därför är hela texten ihop tryckt. Finns det en lösning?)

1 kommentar:

  1. nååå beror ju på hur långt man springer och vem som springer. Springer du längre tycker jag du kan hålla farten där över 6 nog men springer du t.ex 5 km så kan du ju pröv dra under 6 min.....eli naaaa, beror ju på hur d känns!:) Says Sis number 2

    SvaraRadera