Om mig

Mitt foto
Utexaminerad sjukskötare/hälsovårdare men är även bagare/konditor från tidigare. Under de senaste åren har mitt träningsintresse ökat. För tillfället är det spinning, och gymträning som jag satsar på och den träningsform jag gillar bäst för tillfället! Finns det skönare än att komma hem med svett i nacken och ben som är trötta? För tillfället går jag Academy vid United i Malmö och trivs grymt bra! The best is yet to come!

tisdag 5 april 2011

Ömt knä på löpbandet.

Har haft en riktigt bra helg! Besöket från Purmo förgyllde min helg, precis det här behövde jag. Skratt, Purmo snack, moderna museét,fika i västra hamnnen, shoppping, ute kväll och allt vad det innebär. Längesen jag tyckt det varit så roligt att slita ut en massa kläder ur klädskåp (inte bara ut mitt!) och testa outfit innan man bestämt sig. En rikigt kymppis helg!

Helgen började dessvärre inte så bra. (Nåja, allt är relativt.) Löpte på löpbandet och hade lite sjukt vänstra knä men valde att fortsätta. Resultatet blev 11 km med intervaller men jag hade 2 vilodagar efter varandra och igår kunde jag träna igen. Körde dubbelpass, spinning intensiv 60 min och avslutae med pump 60 min. Inget problem med knäet men jag kommer ta det lugnt på löpbandet ännu idag. Ska känna på lite hur det känns idag, lite försiktigt. Det värsta är ju att jag blir så rädd att något ska hindra mig att träna när jag kommit igång så bra!

2 kommentarer:

  1. Jo knäna är verkligen inget att leka med har jag märkt... Hoppas det känns bra nästa gång!

    SvaraRadera
  2. Sant. Vågade inte springa idag ännu på bandet. Körde rask promenad med ordentlig lutning istället på bandet idag som uppvärmning... Då kände jag inget av knä så det är ju bra...

    SvaraRadera