Om mig

Mitt foto
Utexaminerad sjukskötare/hälsovårdare men är även bagare/konditor från tidigare. Under de senaste åren har mitt träningsintresse ökat. För tillfället är det spinning, och gymträning som jag satsar på och den träningsform jag gillar bäst för tillfället! Finns det skönare än att komma hem med svett i nacken och ben som är trötta? För tillfället går jag Academy vid United i Malmö och trivs grymt bra! The best is yet to come!

torsdag 14 april 2011

Fasta uppdatering

Nu är det 5 veckor sedan jag började fasta från rent godis, choklad, chips och kakor. Det har gått bra verkligen. En vecka kvar. Känns bra att ha ätit minimalt med socker under en så lång tid. Det har hänt enstaka gånger att jag druckit något sött eller ätit en klick sylt till något. Om jag inte hade bestämt mig så hade jag köpt en stor fet godispåse idag. Eller ätit av den enorma påskgodisskålen föreläsaren bjöd på idag på academy. Eller ätit av den Italienska chokladen jag fick av Malin när hon var besök. (Jag till och med öppnade förpackningen idag, bra för att kika lite på den. Jag hade faktist inte tänkt ta av den!) Men jag gjorde inget av det, jag har ju bestämt mig. Skärtorsdagen, då slutar den här fasta grejen. Då är det påsk! För första gången i mitt liv ska jag fira påsk hemifrån. Plus att stor del av dem jag känner åker hem till sina familjer. Lite konstigt känns det. Men våren i malmö är underbar, har lovar mig att inte tänka att jag vill åka hem en enda gång. Om 8 veckor är jag hemma för sommaren. Om 1 vecka har jag deadline för mig själv, om en vecka vet jag var jag bor i höst. Inget är självklart. Det är inte så lätt att känna sig hemma i 2 länder. Inga lätta beslut. Oberoende vad jag bestämmer mig för kommer jag ha människor jag kommer sakna och saknas av.

1 kommentar:

  1. Det ska bli spännande att höra vad det blir i höst. Bra blir det säkert på ett eller annat sätt! Du kommer säkert att ha en bra påsk, men vi saknar dig! :)

    Och duktigt, duktigt, vad du är principfast! Jag är riktigt nöjd med mitt köpstopp, jag, men jag äter glatt om det råkar stå godis/kex på kaffebordet i lärarrummet, och det gör det ganska ofta... Men en ful ovana (automatiskt godisätande) har jag iaf lyckats bryta.

    SvaraRadera