Om mig

Mitt foto
Utexaminerad sjukskötare/hälsovårdare men är även bagare/konditor från tidigare. Under de senaste åren har mitt träningsintresse ökat. För tillfället är det spinning, och gymträning som jag satsar på och den träningsform jag gillar bäst för tillfället! Finns det skönare än att komma hem med svett i nacken och ben som är trötta? För tillfället går jag Academy vid United i Malmö och trivs grymt bra! The best is yet to come!

torsdag 9 september 2010

What a day.

Som en vän sade till mig en gång. "He ir alltjämnt roligast tå he blåser hård motvind". har haft en sån bra start här i Sverige så idag började blåsa lite motvind. Bara sådär passligt så att jag märkte jag levde.

Steg upp för att åka till skolan, ja det gick faktist bra. Undervisningen var bra idag. Kyrkan hade besök från Australien Hillsong ett par som hade startat upp Hillsong London. Fanns lite guldkorn att ha tillvara på.

Kom hem hade fått post. (2 handskrivna brev, NI förgyllde min dag! TACK! ) + 2 andra brev. Brev 1 från skatteverket i Sverige: Ansökan om att få folkbokföra sig i Sverige blev avskagen. På sant?! Vem tror de att jag är? Nån typ från mellan östern som vill spräng Malmö i bitar? Eller en till galning som skjuter på bussar här i Malmö. Fattar de inte att det finns tillräckligt med sådana här. Nåja, jag får överklaga.
Brev 2 från KELA i Finland: Studie- och bostadsstöd avslaget. Trots att tanten i luckan hade lovat mig det i Jeppis. Lova inte sånt ni inte kan hålla.

Packat gymväskan för att få avreagera mig. Pass 1 jag hade tänkt fara på var fullt, samma sak med pass 2. Gick hem.

Gick istället på en lång Power Walk nånstans i Malmö. Gick gick f´gick utan att veta var jag var. Till sist såg jag en skylt där det stor Rosengård (slummen i Malmö), då svängde jag om.
Gick förbi en koloni trädgård, det doftade höstäppel! tanken att palla äpplen slog mig, men insåg jag inte ska göra det eftersom Sverige ändå inte vill ha mig i sitt land. Bäst att hålla sig på god fot för tillfället med svenska medborgare.

Men jag lever och mår bra.

Och TACK för alla kommentarer! Kul att se att folk läser bloggen. :)

4 kommentarer:

  1. D kommer upp och ner gångar... No ordnar d sig alltid! <3

    SvaraRadera
  2. Äh, vissa dagar är inte bra! Nå, hoppas fredagen (och HELGEN) uppför sig lite bättre!

    Men du, du behöver väl inte vara folkbokförd i Sverige? Ett tillfälligt personsignum (som jag skaffade när jag jobbade i Sthlm) borde väl räcka till allt nödvändigt, som jobb, bankkonto, bibliotekskort och sånt?? Eller finns det nån speciell orsak till att du behöver folkbokföras?

    För övrigt: Sverige vill visst ha dig (klart de vill!!), det är bara Skatteverket som pryttar. Och Skatteverket ville du ändå inte hänga med, eller hur?? ;)

    SvaraRadera
  3. Bry de int om skatteverket, vem ha nu nagang komi överens me di? Kör hårt över dem bara Jenny! :)

    ha en SUPER bra helg! :) KRAM!

    SvaraRadera
  4. Åååh stackaren! Skatteverket kan verkligen det här med att strulat till ens dag, men ge inte upp det kommer att ordna sig! Kela är inte heller den bästa vännnen alla dagar, dom brukar också vara bra på det där med att lova men inte hålla, men samma där, ge inte upp! Jag stöttar dig här från Uppis :)

    SvaraRadera