Om mig

Mitt foto
Utexaminerad sjukskötare/hälsovårdare men är även bagare/konditor från tidigare. Under de senaste åren har mitt träningsintresse ökat. För tillfället är det spinning, och gymträning som jag satsar på och den träningsform jag gillar bäst för tillfället! Finns det skönare än att komma hem med svett i nacken och ben som är trötta? För tillfället går jag Academy vid United i Malmö och trivs grymt bra! The best is yet to come!

tisdag 14 september 2010

Liten miss

Såna hær saker borde man kanske inte berætta. Både før att inte skræmma folk med min dumhet eller att dumførklara mig sjælv. Men jag kør på!

Lørdagkvæll i Malmø: Hade varit hos en person och tittat på film med en væn. Tittade på busstidtabellerna och kollade vilken buss vi skulle ta hem. Jepp, buss 4. Gick ut till buss hållplatsen dær jag trodde bussen skulle gå. Steg på bussen och tænkte hur skønt det skulle vara att vara hemma om 20 minuter och få gå och lægga mig. Efter ca 20 minuter på bussen sæger jag till den andra som var med att det ser konstigt mørkt ut hær. Malmø ær ju trots allt en storstad så det borde ju vara lampor hær och dær. Satt fortfarande lugnt på bussen och tænker att jag sitter antagligen på fel buss, men gør inget åt saken utan sitter lugnt kvar och tænker att OM jag ær på fel buss så fixar det sig nog. Efter ytterligare en stund på bussen ær det kolmørkt (det var ju mitt i natten) chaffisen stannar och ropar åt mig "sista hållplatsen!"på dålig svenska. "Vah?!" undrade jag och gick fram till honom. "Det ær sista hållplatsen, ni måste stiga av hær!" Dæe ville jag verkligen inte stiga av bussen, kolmørkt ute i buschen nånstans. Fick panik i 3 sekunder nær chaffisen sa jag måste stiga av dær i mørkret mitt i natten. Sen blev han vænligare och sade jag kan få sitta på in till centrum ændå. 1,30 h senare var jag hemma.

Visdomsord av en tjej från landet i storstaden:
1. Om jag misstænker att jag sitter på fel buss, GØR NÅGOT ÅT DET! Att sitta på bussen 1,30 h istællet før 20 minuter mitt i natten kænns lite onødigt.

Slutet gott allting gott. Jag kom ju mig hem.

1 kommentar:

  1. Hmm.. det var visst Tanja som tolkade busstabellerna åt dig i Åbo, kanske du borde sände en kopia åt henna? ;o) Slutet gott allting gott.

    SvaraRadera