Om mig

Mitt foto
Utexaminerad sjukskötare/hälsovårdare men är även bagare/konditor från tidigare. Under de senaste åren har mitt träningsintresse ökat. För tillfället är det spinning, och gymträning som jag satsar på och den träningsform jag gillar bäst för tillfället! Finns det skönare än att komma hem med svett i nacken och ben som är trötta? För tillfället går jag Academy vid United i Malmö och trivs grymt bra! The best is yet to come!

tisdag 11 oktober 2011

Spontan brölloptårta/dessert




Bröllopshelgen är bakom mig! Var servitör med lite olika ansvarsområden vilket var kul! Huvudkocken var tvungen att åka iväg en timme under bröllopet så kommer en annan fram till mig "Han sa att det är du som har koll nu". "Eeh, ja. Har full kontroll över serveringen!" Även om jag inte hade så stor koll. Det är ju sånt jag tyker är kul. När jag blir stor ska jag bli mång sysslare. Jag övar mig hela tiden.


Nedan är lite bilder från bröllopstårta/dessert som jag blev tillfrågad att göra i sista minuten. Det blev en chokladmousse med päronbitar och en päroncognac tryffel i bottnet.

Måste visa er också vad en vän gjorde till dekorationen. Lyckligt lottad som jag är fick jag ta hem lite dekoration som han hade gjort.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar