Om mig

Mitt foto
Utexaminerad sjukskötare/hälsovårdare men är även bagare/konditor från tidigare. Under de senaste åren har mitt träningsintresse ökat. För tillfället är det spinning, och gymträning som jag satsar på och den träningsform jag gillar bäst för tillfället! Finns det skönare än att komma hem med svett i nacken och ben som är trötta? För tillfället går jag Academy vid United i Malmö och trivs grymt bra! The best is yet to come!

tisdag 3 augusti 2010

Träningsveckan som varit och som kommer

SEnaste veckan hade jag en del jobb så det blev bara tre stycken träningspass. Två tunga och ett kortare och lättare löppass. Körde en intervallträning, gång 1 minut och 1 minut snabb löpning i ca 7 km. Det bleb nog tungt på slutet, tog i allt för mycket från början. Nästa intervallpass ska jag ta det lugnare från början och ändra om tidsintervallerna lite så det passar mig bättre. Bara att prova på nytt! Det andra träningspasset var en ca 8 km löprunda. Den var också tyngre än vad det brukar vara. Medelpulsen var konstant högre än vad jag brukade löpa med så jag var tvungen att gå imellan för att få ner pulsen. Kan tänka mig det berodde på det varma vädret (de här hemma tyckte jag var galen som utsatte mig för löpning i det varma åsk vädret. Jag höll med dem efteråt, men inte innan.) eller de många uppförsbackarna. Nåväl, det var tungt men gav bra träning!

Denna veckans träning som jag ska försöka mig på:

Måndag (igår): Cykling-gång-cykling -> 1h 45 min
Tisdag: Idag har jag varit på 13 (!) km länk (blandat med gång) med Anna vännen. Urkul! men vi var tvunga att gå ibland av diverse orsaker.
Onsdag: Vilodag. Jobb hela dagen ca 10-22. Hinner och orkar nog inte med träning efter det.
Torsdag: Länk
Fredag: Länk
Lördag & Söndag: Jobb hela helgen. Det är Humle festival så jag räknar inte med att hinna träna under tiden. Hinner jag är det bara +!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar