Om mig

Mitt foto
Utexaminerad sjukskötare/hälsovårdare men är även bagare/konditor från tidigare. Under de senaste åren har mitt träningsintresse ökat. För tillfället är det spinning, och gymträning som jag satsar på och den träningsform jag gillar bäst för tillfället! Finns det skönare än att komma hem med svett i nacken och ben som är trötta? För tillfället går jag Academy vid United i Malmö och trivs grymt bra! The best is yet to come!

torsdag 26 augusti 2010

Mitt nya hem för en tid.

Nu är jag framme! Och det känns bra. När vi steg av bussen från tågstationen ropade jag mitt i allt (ja, jag ropade) "här bor ju jag!" Och ja, jag hade rätt, där bodde jag. Jag kände igen mig från alla tittat på googlemaps. Ica var där det skulle och cafet, som på internet. Lägenheten är otrolig mysig! Mysig, nej. Snarare pamppig! Olika vackra takkronor i rummen, guldspeglar som ser antika ut. (Och det är de tydligen för hyresvärden kommer att plocka bort dem.) Och i taket finns det mönster, ingen aning vad det heter. Men ser ut som border gjutet i gips. Fattar nån nu fattar vad jag skriver om är det 1-0 till er. Borde sätta upp nå bilder så ni får se. Men det blir i ett senare skede. Rummet där jag och J ska bo i är riktigt passligt stort för 2 personer. Vardagsrum med stora soffor och tv. Tv, har aldrig haft nån tv i nån lägenhet tidigare. Risken finns att jag blir besatt av svenska tv program som man inte kan se i finland.

Har även träffat ett par svenskar som är så goa! Goa är verkligen rätta ordet. Jag bara känner det här kommer att bli bra. Men på samma gång är det nog mycket att komma in i. Så många nya ansikten och gator. Är glad jag har ett par dagar här i Malmö innan Academy börjar på måndag kl 8. Är ensam hela dagen idag, ska strosa på Malmös gator. Ska försöka hitta ett par löpskor så ska jag testa hur Malmös gator är att löpa på! Men ojoj, att hitta de rätta löpskorna...

3 kommentarer:

  1. :) Lycka till med allt där! Jag ser fram emot att få följa dig på bloggen!!!

    SvaraRadera
  2. Vad kul att höra, verkar ju ha blivit en superstart! Kramar!!

    SvaraRadera
  3. Så roligt det låter! Kram!

    SvaraRadera