Om mig

Mitt foto
Utexaminerad sjukskötare/hälsovårdare men är även bagare/konditor från tidigare. Under de senaste åren har mitt träningsintresse ökat. För tillfället är det spinning, och gymträning som jag satsar på och den träningsform jag gillar bäst för tillfället! Finns det skönare än att komma hem med svett i nacken och ben som är trötta? För tillfället går jag Academy vid United i Malmö och trivs grymt bra! The best is yet to come!

onsdag 8 februari 2012

Malmö har aldrig varit en säkrare stad.

Tre polisbilar. Det är det som är det normala på Möllevångstorget dagligen när jag cyklar hem från jobbet. Malmö har aldrig varit säkrare. Poliser som bara väntar att nån ska skjutas ner. Malmö polisen sätter ner ca 4 miljoner kronor i månaden utöver vanliga lönekostnaderna för att få Malmö till en säkrare stad.

"Vi har ingen bortre gräns för hur mycket pengar som kan läggas på det här. Det finns inte på kartan att ta ner skylten och lägga av på grund av ekonomiska skäl" Peter Tallinger.

Det är som att leva i en Wallander film. Man vet polisen arbetar på högvarv men lika hårt jobbar andra sidan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar